לראשונה בישראל: באוניברסיטה העברית תורמים ל"ויקיפדיה של המפות" | האוניברסיטה העברית בירושלים | The Hebrew University of Jerusalem
דלג לאתר בעברית
דלג לאתר באנגלית
דלג לאתר בערבית
דלג למפת אתר

לראשונה בישראל: באוניברסיטה העברית תורמים ל"ויקיפדיה של המפות"

30/04/2018

המחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית, בשיתוף עם המיזם הקהילתי-שיתופי OSM((Openstreetmap ואגודת הסטודנטים, תקיים ב-16.5 את מרתון המיפוי הארצי הראשון תחת הכותרת "מפהתון בעברית". מדובר בפרויקט שמתקיים מדי שנה באוניברסיטאות הגדולות ברחבי העולם, ונחשב לבעל חשיבות עצומה כיוון שבאמצעותו ניתן למפות שטחים באזורים מוכי אסונות (רעידות אדמה, שיטפונות), שעבורם לא קיימת תשתית מידע בסיסית או עדכנית.

במסגרת יום האירוע מתחלקים הסטודנטים לזוגות, ומתבקשים למפות אזורים על ידי שימוש בממשק ה-OSM – מיזם בריטי ללא כוונת רווח, המתואר לעתים קרובות כ"ויקיפדיה של המפות" ושהפך להיות אחד המתחרים הגדולים ביותר של "גוגל מפות".

"הרעיון הוא להגדיל את החשיפה לפרויקט החברתי הזה ולהגביר את ההכרה בחשיבותן של מערכות מיפוי מתקדמות דוגמת GIS", מסביר ראש המחלקה פרופ' דניאל פלזנשטיין. "הסטודנטים יעזרו לכיסוי ה-OSM בארץ, בפרויקט שבו כל אחד יכול לקחת חלק ולהשתמש בו ללא עלות".

"בארץ המיזם עדיין בחיתוליו ויש שטחים נרחבים שאינם ממופים", הוסיף פלזנשטיין. "הסטודנטים שייקחו חלק בפרויקט המיפוי יסייעו בתרומתם להתפתחות המיזם בישראל, וישתתפו באירוע שמתקיים מדי שנה במקומות שונים בעולם ועכשיו גם באוניברסיטה העברית".

 

לראשונה בישראל: באוניברסיטה העברית תורמים ל"ויקיפדיה של המפות"