לראשונה בישראל: ועידה בינלאומית לגנטיקה וגנומיקה של צמחים סולניים | האוניברסיטה העברית בירושלים | The Hebrew University of Jerusalem
Skip to Hebrew
Skip to English
Skip to Arabic
Skip to Site Map

לראשונה בישראל: ועידה בינלאומית לגנטיקה וגנומיקה של צמחים סולניים

תיאור 

מדענים מארצות הברית וברזיל הוכיחו שניתן לשחזר תהליכי ביות של צמחי בר כדי להפכם לצמחי גידול חקלאיים, באמצעות שיטות חדשניות של עריכה גנטית. לדוגמה, החוקרים הצליחו לשנות בצמח העגבנייה גנים מסוימים (שתורמים לפריחה) על מנת להגדיל את היבול של הפירות. התהליכים הגנטיים שבהם נוצרו צמחי תרבות חקלאיים מצמחי בר נמשכו עד כה מאות ואף אלפי שנים. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לעקוף את שיטות המקובלות כדי ליצור ואף לשפר גידולים חדשים שיספקו מזון לדורות הבאים. יש לציין שצמחים שעברו עריכה גנטית אינם מכילים חומר גנטי זר ולכן אינם נחשבים "מהונדסים גנטית".

תוצאות המחקר יוצגו בכנס הבין לאומי ה-16 בנושא גנטיקה וגנומיקה של צמחים סולניים (XVI Solanaceae Conference (SOL 2019),) שיתקיים במלון רמדה בירושלים בתאריכים 15-19 בספטמבר (https://www.sol2019.org/(. מעל ל-350 משתתפים מ-27 מדינות יציגו 200 תגליות חדשות בצמחי הגידול החשובים של משפחת הסולניים עליהם נמנים תפוחי האדמה, עגבניות, פלפלים וחצילים. לתוצאות המחקרים האלה יש תרומה עצומה לצרכים העתידיים של התזונה בעולם ולקידום חקלאות בת-קיימא.

אחד הנושאים המרכזיים בכנס הוא שיפור הערך התזונתי של הגידולים. חוקרים מאנגליה, ספרד הולנד וישראל יציגו מחקרים על שיפור הערך התזונתי של העגבנייה, איכותה ואפילו טעמה.  

ישראל נחשבת כיום לאחת המדינות המובילות בעולם בנושא גנטיקה של עגבניות. בכנס ישתתפו עשרות חוקרים וחברות זרעים מישראל. בין מארגני הכנס - פרופ' דני זמיר, פרופ' נעמי אורי, פרופ' יוסי הירשברג וגב' צילי פלבן מהאוניברסיטה העברית, פרופ' אברהם לוי ממכון ויצמן, וד"ר אילן פארן ממכון וולקני.  

למידע נוסף ופרטים על הכנס ניתן לפנות לפרופ' יוסי הירשברג בטלפון מספר 054-2125109, או במייל: hirschu@mail.huji.ac.il.

 

יחידה \ מחלקה 
הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע
מיקום ראשי 
גבעת רם - קריית אדמונד י' ספרא
תאריך 
الأحد, 15 בسبتمبر, 2019 - 18:00 to الخميس, 19 בسبتمبر, 2019 - 12:45
מארגן 
פרופ' יוסי הירשברג, האוניברסיטה העברית.
משתתפים 
פרופ' דני זמיר, פרופ' נעמי אורי, פרופ' יוסי הירשברג וגב' צילי פלבן מהאוניברסיטה העברית, פרופ' אברהם לוי ממכון ויצמן וד"ר אילן פארן ממכון וולקני.
לראשונה בישראל: ועידה בינלאומית לגנטיקה וגנומיקה של צמחים סולניים